Big Data

Cégek, intelligens hálózatok, a magánszektor és az egyéni felhasználók által világszerte és napi szinten előállított óriási adatmennyiséget jelenti.

Technológiai szempontból nem más, mint egy adattárolási és feldolgozási módszer, amivel akár több terabyte információt lehet nagyon gyorsan tárolni, visszakeresni, analizálni. Az adatok sokaságának elemzése elsősorban a kapcsolatok megtalálásáról szól. Adott emberek kapcsolatairól és a viselkedési módok közötti összefüggésekről tárolt információk megértése és használata a cél. Big Data növekedését elősegítő legfontosabb tényezők:

  • Tárolási kapacitás növekedése.
  • Feldolgozási sebesség gyorsulása.
  • Elérhető adatmennyiség növekedése.

Média és marketing szempontból vizsgálva, az adatok segítségével közel tudunk kerülni a felhasználókhoz és potenciális fogyasztókhoz és folyamatosan finomítani tudjuk az eszközöket, csatornákat, üzeneteket, melyeken keresztül elérjük őket. Az adatok választ adnak többek közt arra, hogy kik a fogyasztóink, mik a preferenciáik, hol töltik az idejüket és mivel motiválhatók.

Kapcsolódó Szócikkek