First-party adat

Első feles (1st party) az összes olyan adat, amelyet a szolgáltató (weboldal, applikáció üzemeltetője, tulajdonosa) gyűjt a vásárlóiról vagy a látogatóiról.

Jellegükből eredően a 1st party adatokat nem lehet megvásárolni, csak előállítani lehet őket.

A köznyelvben gyakori megnevezés a “saját adat”, amely direktben gyűjthető a meglévő és potenciális ügyfelekről. Saját adatok több forrásból érkezhetnek:
• Regisztráció során gyűjtött adatok,
• Webanalitikai adatok, amelyek az online látogatások során végbemenő interakciókból keletkeznek,
• Termékhasználatból keletkező adatok, szokások, mintázatok,
• Marketing- és médiaaktivitások során gyűjtött adatok,
• CRM-ből származó adatok,
• Minden egyéb olyan adat, amelyhez kizárólagosan mi férünk hozzá.

Felhasználói közelítéssel: a first-party cookie-t az a weboldal helyezi el a böngészőnkben, amelyet mi közvetlenül meglátogatunk. Ezzel a weboldalnak lehetősége lesz analitikai adatokat gyűjteni
rólunk, vagy elmentheti például a nyelvi beállításainkat, amelyek segítségével a felhasználói élmény is növelhető.
Ilyen módon alapvetően fontos információkat tárolunk a böngészőben egészen addig, amíg a session le nem jár, vagy a cookie-t nem törlik.

A saját adatok hátránya a nevéből adódóan is az, hogy mindössze annyi áll rendelkezésre, amit magunk gyűjtünk.

Kapcsolódó Szócikkek