KPI

Kulcsmutató.

A Key Performance Indicators = kulcsfontosságú teljesítménymutatók rövidítése. Abban különböznek az egyszerű mérőszámoktól, hogy megmutatja mennyire hatékony egy cég, egy vállalkozás az üzleti céljainak elérésében.. Általában ezekkel határozza meg a hirdető a céljait. Reklámkampányok esetében alkalmazzák a tervezési időszakban, valamint az eredmények értékelésében is. Online viszonylatban például a következő mérőszámok lehetnek KPI mutatók: AV, CT, UV (reach), engagement ráta stb. Az üzleti céloktól függően ez a mutató lehet pl. Ecommerce bevétel, lead-ek száma, hírlevélfeliratkozók száma, de lehetnek ún. Soft KPI-ok, azaz másodlagos KPI-ok is. Ezek nem közvetlenül írják le az üzleti teljesítményt, de közvetetten hatnak a vállalkozás sikerességére. Ilyen például a weboldalon járt látogatók száma, az oldalon eltöltött idő stb.

Kapcsolódó Szócikkek