Kulcsszótípusok

A keresőmarketingben alkalmazott eszközök sokfélesége.

Általános egyezésű kulcsszó (Broad) – minden olyan keresési kifejezésre megjelenik, amely kapcsolódik az adott kulcsszóhoz, annak szinonimája vagy elgépelt formája. Például a “kutyaeledel” kulcsszóhoz rendelt hirdetés megjelenhet a “kutyakaja” vagy “kutyatáp” keresési kifejezésre. Módosított általános egyezésű kulcsszó (modified broad, mBroad) – ezekhez a kulcsszavakhoz tartozó hirdetések csak azokra a keresési kifejezésekre jelennek meg, amelyek tartalmazzák a megadott kulcsszó összes elemét, és azt bármilyen egyéb szóval egészítik ki. Például az “akciós mosógép” kulcsszavunk hirdetése megjelenik az “akciós előltöltős mosógép” keresési kifejezésre. Kifejezés egyezés (phrase match) – hirdetéseink olyan keresési kifejezésekre jelennek meg, amelyek megegyeznek a megadott kulcsszóval, vagy annak közeli változatai, illetve amelyekben a kulcsszó előtt és/vagy után más szavak is szerepelnek. Ezen egyezés esetében azonban nem jelenik meg a hirdetés olyan keresési kifejezésekre, amelyek a kulcsszavunk közepébe illesztenek további szavakat. Pontos egyezés (Exact Match) – a hirdetések csak azoknál a keresési kifejezéseknél jelennek meg, amelyek pontosan egyeznek a kulcsszóval, illetve amennyiben a keresési kifejezésben csak a szavak sorrendje vagy a kötőszavak, névelők és prepozíciók változnak.

Kapcsolódó Szócikkek