MVPD

Videós tartalomszolgáltató.

A Multi-Channel Video Programming Distributor rövidítése. Szolgáltató, amely alapvetően előfizetési díj ellenében biztosít programozott videó tartalmak elérését. Leginkább kábel-, műholdas vagy telekommunikációs szolgáltatókat foglalja magában. (pl.: Magyar Telekom, Telenor – MyTV, Vodafone, Digi stb.)

A többcsatornás televízió az Egyesült Államokban legalább 1948 óta elérhető volt. Az Egyesült Államokat a többcsatornás televízió szolgálja ki kábeltelevíziós rendszerek, közvetlen műsorszórási műholdas szolgáltatók és különféle egyéb vezetékes videó szolgáltatók révén; az Egyesült Államok legnagyobb televíziós szolgáltatói között szerepel az AT&T (annak DirecTV és U-vers részlegein keresztül), az Altice USA, a Charter Communications (a Spektrum részlege révén, amely magában foglalja a korábbi Time Warner kábelt és a Bright House Networks rendszereket is), a Comcast (keresztül Xfinity részlege), Dish Network és Verizon Communications (a FiOS részlege révén). [1] Az 1996. évi távközlési törvény meghatározza a többcsatornás videó programozási disztribútort (MVPD), mint “olyan személyt, mint például, de nem kizárólag, kábelszolgáltató, többcsatornás többpontos elosztó szolgáltatás, közvetlen műholdas műsorszolgáltatás vagy csak televízióhoz vett műholdas műsor forgalmazó, aki előfizetők vagy ügyfelek számára több video-csatorna megvásárlását teszi elérhetővé “, ahol a csatorna ” kábeltelevíziós rendszer által biztosított jelző út “.

2017-től az egyesült államokbeli TV-háztartások körülbelül 79% -a rendelkezik televíziós előfizetéssel; a többcsatornás televízió piaci részesedése csökkenni kezdett a 2010-es évek közepén az előfizetésen alapuló online video szolgáltatások egyre növekvő népszerűsége, e szolgáltatások növekvő költségei miatt, a fő csatornák által igényelt szállítási díjak miatt, valamint a fogyasztók szándékos elhagyása miatt televíziós szolgáltatás az online alternatívák mellett, vagy egyáltalán nem iratkozik fel ilyen szolgáltatásra.

Kapcsolódó Szócikkek