Viewability

A hirdetések láthatósága

A hirdetések hatékonyságának értékelése során használt fogalom, mely azt határozza meg, hogy egy adott megjelenés a böngészőablak aktív részén jelenik-e meg, azaz a hirdetés észlelhető–e a felhasználók számára.

A látható pixelek arányára és időtartamára vonatkozó kritériumokat a platform, a hirdetés elhelyezkedése és maga a hirdetési formátum határozza meg. Jellemzően viewable impressionként, azaz látható megjelenésként hivatkozunk ezekre.

Azt, hogy egy adott kampány során a megjelenések mekkora százaléka tekinthető láthatónak, a viewability rate fejezi ki. Ez a láthatónak ítélt (mért) megjelenések aránya a megjelenések teljes számához viszonyítva, a mérést végző szolgáltató definíciója alapján.

A nemzetközi IAB definíció értelmében:

  • Desktopon a hirdetés pixeljeinek 50 százaléka a látható képernyőn jelenik meg, minimum 2 egybefüggő másodpercig.
  • Mobilon a hirdetés pixeljeinek 50 százaléka a látható képernyőn jelenik meg, applikáció esetén a letöltött applikációban látható (eszközön megjelenő részén) minimum 2 egybefüggő másodpercig.
  • Nagyobb (legalább 242 ezer pixeles) hirdetések esetében a reklám pixeljeinek legalább 30 százaléka látható az aktív böngészőablakban.
  • In-stream videó hirdetések esetén a reklám pixeljeinek 50 százaléka látható az aktív böngészőablakban legalább 2 másodpercig. Az nem kikötés, hogy a videó elején kell lennie a 2 egybefüggő másodpercnek.
  • A különböző hirdetéskiszolgáló rendszerek ettől eltérő pixelszám és idő kritériumot is alkalmazhatnak.

Kapcsolódó Szócikkek

Utolsó módosítás: 2021.07.29.

Címkék: