0%

Bid

Ajánlat, ajánlattétel, licit.

A Google Ads és az ahhoz hasonló kattintásalapú hirdetési rendszerek aukciós modell alapján működnek. Ezekben a hirdetők ajánlatot tesznek (licitálnak), hogy mennyit hajlandók fizetni egy kattintásért. Az így megadott ajánlat a bid. A végső kattintásonkénti fizetendő összeg sok egyéb tényezőtől függ. (Pl. a hirdetés relevanciája, landing page, ajánlattételi stratégia stb.) Az aukciós modellben a többi, aukcióban részt vevő versenytárstól is függ a végső, kattintásért fizetendő összeg. A programmatic árazási modelljében CPM alapon történik a bidelés. Itt nem kattintásért, hanem megjelenésért fizetünk. Lásd még: Real Time Bidding.

Utoljára szerkesztve: 2023. szeptember 9.

Kapcsolódó témák


Utoljára megtekintett fogalmak

Bid

Keresel egy szócikket, de nem találod? Új fogalmat javasolnál? Jelezd a [email protected] mailcímen!