Disclosure
Az influencer és a márka üzleti kapcsolatának transzparens nyilvánosságra hozatala, közzététele.
A disclosure, az influencer marketing kontextusában az influencer és a tartalom megrendelője, támogatója, a megbízó vagy márka közötti üzleti kapcsolat megjelenítését, közzétételét jelenti, amely alapján a tartalomfogyasztók számára egyértelmű a kapcsolat fennállása. A kapcsolat közzététele nem csupán a kapcsolat, együttműködés fennállását, de annak valós természetének és jellegének, világos és a fogyasztók számára érthető feltárását is jelenti. A közzétételi kötelezettség módja a megbízó, márka részéről is megjelenhet kötelezettségként (speciális tagek, brand ambassador stb. megjelenítése), de az alkalmazandó jogszabályoknak, így különösen a GVH iránymutatásának is meg kell feleljen (#reklám, szponzorált tartalom, ellenjuttatásban részesülés jelölése). Az influencer és a márka üzleti kapcsolatának transzparens nyilvánosságra hozatala és közzététele az influencer felelőssége is.
Utoljára szerkesztve: 2023. augusztus 25.