0%

DMP

Hirdetéstechnológia platform

Adatkezelési platform, a digitális marketing gerince, ami lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy jobban megértsék ügyfeleiket. A DMP-k weboldalakról, mobilapplikációkból, reklámkampányokból gyűjtenek, tárolnak és rendszereznek adatokat. A hirdetők, ügynökségek és kiadók azért használják ezeket a platformokat, hogy hatékonyabbá tegyék a targetálást, részletes elemzéseket készítsenek, illetve look-a-like modell segítségével kiterjesszék célcsoportjukat. A rendszerben többféle módon keletkezhetnek adatok. Elsődlegesen a kiadó vagy hirdető felületén gyűjti azokat (JavaScript vagy HTML kód segítségével), de képes server-to-server kapcsolatra vagy API hozzáférésre más MarTech vagy AdTech szereplőkkel (pl. DSP-k, ad exchange-ek, SSP-k, CRM rendszerek). A DMP-k által gyűjtött adatok négy fő típusa:

  1.  Webes és applikációs adat: azokról az ügyfelekről gyűjti, akik meglátogatták a weboldalt vagy alkalmazást,
  2. Első feles (akár online, akár offline) rendszerekből származó adat: például CRM vagy tranzakciós adatbázisból kinyert szenzitív ügyféladat (név, cím, e-mailcím),
  3. Marketing- és reklámkampányokból származó adat: például search vagy display kampányokból gyűjtött adat,
  4. Más DMP-kből átvett második, vagy harmadik feles adat.

 Összefoglalva ezt érdemes tudni a DMP-kről:

  •  A hirdetésre (ismeretlen fogyasztók felé irányuló kommunikációra) koncentrálnak,
  • Általában harmadik feles adatot használnak, az első feles adat kiegészítő információként szolgál,
  • Elsősorban display kampányok hatékonyságnövelésére használják, de nem korlátozódnak erre a csatornára.

Utoljára szerkesztve: 2023. szeptember 11.

Utoljára megtekintett fogalmak

DMP

Keresel egy szócikket, de nem találod? Új fogalmat javasolnál? Jelezd a [email protected] mailcímen!