0%

GRP

Bruttó elérés.

A Gross Rating Point kifejezés rövidítése. Mérőszám, ami egy adott médiakampány tervezett vagy valós elérésének, a közönség méretének meghatározására szolgál. Egy vagy több műsor vagy reklám elérését mérik vele, figyelmen kívül hagyva az egyedi hirdetések többszörös elérését. Például: egy hirdetés, mely 5x került kiszolgálásra, minden alkalommal elérve a célcsoport 50%-át, 250 GRP-t termelne (5x50%). A GRP értékeket általában médiavásárlók használják különböző médiamegjelenések erősségének összehasonlítására. A fogalom elsősorban a televíziós reklámértékesítésben használatos.

Utoljára szerkesztve: 2023. szeptember 11.

Utoljára megtekintett fogalmak

GRP

Keresel egy szócikket, de nem találod? Új fogalmat javasolnál? Jelezd a [email protected] mailcímen!