Kizárólagosság (Influencer)
Kifejezett elköteleződés az influencer részéről, hogy egy meghatározott ideig, vagy együttműködés során kizárólag az adott márkával, megbízóval működik együtt.
A kizárólagosság tehát azt jelenti, hogy az influencer az adott márka, megbízó versenytársaival nem folytathat semmilyen együttműködést. A kizárólagosság formája többféle lehet: teljes kizárólagosság esetén az influencer más márkával, megbízóval meghatározott piaci szegmensben/szegmensekben nem vállalhat együttműködést, míg részleges kizárólagosság esetén az influencer meghatározott korlátok között, de vállalhat más versenytárstól megbízásokat (jellemzően luxuscikkek esetében fordul elő). A kizárólagosság rendszerint meghatározott időre, időszakra, vagy kampányra szól.; előfordulhat, hogy az együttműködés idejét ez a vállalás meghaladja. A kizárólagosság megsértése az influencer-együttműködést szabályozó szerződés megsértését is jelenti/jelentheti.
Utoljára szerkesztve: 2023. augusztus 25.