0%

Seeding

Influencer megkeresése termékkel vagy szolgáltatással, együttműködés reményében a hirdető vagy valamely ügynökség által.

Olyan influencer megkereséseket nevezzük „seeding”-nek, amikor a hirdető vagy az ügynökség az influencert valamely termék, vagy szolgáltatás kipróbálásával keresi meg abból a célból, hogy közöttük együttműködés jöjjön létre. Ilyenkor, ha az influencer nem posztol róla, vagy más egyéb módon nem ad véleményt a termékről, szolgáltatásról, akkor a felek között nem jön létre együttműködés, de ha az influencer a kapott termékről vagy szolgáltatásról tartalmat készít és tesz közzé, véleményt alkot, akkor már létrejön az együttműködés az influencerrel és az általános influencer együttműködésekre vonatkozó szabályok szerint kell kezelni az üzleti kapcsolatot. Tévesen ezek az esetek a #prajándék megjelöléssel terjedtek el a platformokon, de ez a jelölés nem helyes, hiszen nem ajándékról, hanem üzletszerű együttműködésről van szó, ezért az általános influencer marketing szabályok lesznek irányadók a jelölésre, címkézésre is.

Utoljára szerkesztve: 2023. szeptember 8.

Utoljára megtekintett fogalmak

Keresel egy szócikket, de nem találod? Új fogalmat javasolnál? Jelezd a [email protected] mailcímen!