Big Data
A Big Data a digitális világban létrejövő óriási adatmennyiség.
A digitális és online rendszerek napi szinten elképesztő adatmennyiséget állítanak elő. Ma már rendelkezésre állnak olyan megoldások, amelyekkel ennek a rengeteg információnak egyes részhalmazait tárolni, visszakeresni, analizálni lehet. A nagy adatennyiség miatt korábban nem látott összefüggések, trendek, minták kimutatására nyílik lehetőség, ami az élet számos területén, így a marketingben is hazsnos lehet. Az alkalmazásához szükséges:
- a tárolási kapacitás növekedése,
- a feldolgozási sebesség gyorsulása,
- az elérhető adatmennyiség növekedése.
Média és marketing szempontból vizsgálva a Big Data segítségével közelebb tudunk kerülni a felhasználókhoz és potenciális fogyasztókhoz, tovább folyamatosan finomítani tudjuk az eszközöket, csatornákat, üzeneteket, melyeken keresztül elérjük őket. Az adatok választ adnak többek közt arra, hogy kik a fogyasztóink, mik a preferenciáik, hol töltik az idejüket és mivel motiválhatók.
Utoljára szerkesztve: 2023. szeptember 7.